äntligen får jag lämna sjukhussängen

Tillbaka på sjukhuset igen. Blev att kliva upp tidigt idag för att hinna med när mamma skulle åka in till stan eftersom jag bara hade fått permis över helgen och var tvungen att vara tillbaka här idag på morgonen redan innan frukost. Tur att axl hade sovmorgon idag iaf så kunde han följa med mig hit så fick jag lite sällskap på morgonen:)
Dagen började med vägning eftersom jag har som mål att gå upp i vikt, och för att få komma hem måste jag också ha gått upp i vikt. Förstår inte dehär... Har ätit som en gris, massor av måltider hela dagen och helatiden känt mig proppmätt men ändå gått ner i vikt.
ojoj, nu kom negativa Olivia fam ser jag hehe, får ta och skriva lite positiva saker nu känner jag..
.
Ronden var precis in och har fått besked om att idag är enda dagen jag behöver vara här egentligen, ska göra bort allting. Blir magnetröntgen, provtagning och massa mer. Sen åker jag hem! (Till ersmark) Sedan är det bara eventuellt onsdag som jag måste vara här och träffa psyktanten och planera/utvärdera hur jag mår och hur det har gått! Känns suveränt att få komma hem. Anledningen till det är att dom har brist på rum och behöver ge ut mitt rum. Så hem ljuva hem säger jag bara nu! Snart kommer jag.
Sen när jag kan flytta hem till min egen lägenhet igen får vi se, men känns iaf bra att kunna lämna sjukhuset och endast vara på dagvård när det behövs.
Nu ska jag gå till lektanden och spela lite kort hade jag tänkt för att fördriva tiden! Skriver mer senare hej så länge

Kommentarer
Postat av: Sussi

Vikten kommer nog vända på ett tag... kroppen jobbar nog för fullt med allt den får till bjuds att kämpa emot din sjukdom. Låter som du är liiite piggare i din blogg i alla fall. :)

2010-03-23 @ 09:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0