denna elendiga sjukdom...

många frågar och undrar "vad är det för sjukdom du har egentligen?" och ja, jag ska väl ta och svara så gott jag kan på det nu.

Allting började i höstas, eller rättare sagt sensommaren då jag fick ett virus som heter enterovirus.. Det gjorde att jag var sjuk väldigt ofta, trött mest hela tiden och som ni alla säkert också märkt klagade jag mycket över all feber som kom och gick. Vi trodde hela hösten att det var svininfluensan, vanliga förkylningar, det ena och det andra jag var sjuk av. men nejnej, nu när jag blev så dålig och åkte in på sjukan har dom upptäckt att jag har haft något som heter enterovirus enda sedan augusti någon gång som sänkt mitt immunförsvar, och hela min kropp. Jag blev då mottaglig för det mesta, och åkte på en rejäl körtelfeber som satte sig på organen i kroppen, körtlar överallt svällde upp och gud vet allt som blev fel. Det tog väldigt länge innan man märkte detta, så därför blev jag bara sämre och sämre. En morgon vaknade jag och kunde knappt andas.
Efter detta förlopp har dom sagt att jag skulle kunna ha något mer fel eftersom jag varit så jättedålig -och är fortf så dålig. Men än har inget mer hittats och man siktar därför bara på att jag har en allvarlig körtelfeber och enterovirus.
Detta kommer ta en lång tid, med mycket kämpande för att ta sig igenom. Äter massor av mediciner som det är nu, och ändå har jag minskat rejält på dom! Jag hoppas iaf på att snart bli bättre, och passar nu på att njuta av dom bra stunderna man har. Men sjukhuset är vi inte av med än, dom håller fortf koll och tar sina prover under veckorna, och lika bra är väl det.

Just nu har jag problem med öronen, brist på det ena och det andra, ont i munnen, ont i halsen, magen fungerar inte, ont i magen och illamående efter jag försökt äta, trött, ont i kroppen och jaa, som ni ser hela kroppen är tagen! Och nu är det ändå snart 2 månader sedan jag blev så allvarligt sjuk. Men som dom säger, det kommer ta mellan 6månader och upp till ett helt år för att jag ska komma tillbaka till mig själv och vara pigg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0