hemma hos pappa i sthlm

Nu har jag tid att uppdatera lite härifrån sthlm. Vi har det helt underbart, solen skiner och det har varit riktigt varmt ute. Har burit vårjackan och älsklingen tog ingen jacka alls. Gräset är grönt, träden är gröna och det finns blommor och plommonträd lite här och var.
Kan börja med att berätta att vi åkte på burger king det första vi gjorde när vi kom fram. Kändes som ett måste med lite kvällsfika därifrån så jag bjuder på en bild från det redan här.
Sedan idag vaknade vi upp, käkade frulle och gjorde oss klara för att sedan ta en tur in till sthlm stad. Tog pendeln dit och gick i några timmar. Sedan var det dax för käk, så vi lunchade på ett ställe mitt i sthlm där de har massor av olika restauranger. Riktigt gott, man kan välja att äta vad man vill och ändå sitta tillsammans, riktigt bra! Här kommer en bild från det
Sedan bar det av till jabb, axels favvoaffär. Där blev det fightingkläder shoppat för fulla muggar. Dyrt var det också men axel var helnöjd. Jag satt dock mest och latade mig på en stol undertiden... inte riktigt min grej dedär. Sedan åkte vi iaf till gamla stan för att käka glass på ben & jerrys. Och herregud säger jag bara, nog minns jag att det var gott... men dedär klår allt! Verkligen allt! Valde en specialstrut med choklad och strössel på, sedan 2 kulor. En cocosglass med chokladbitar och nötter, och sedan en chokladglass med browniebitar i. Mammamia gud i himmelen, aldrig aldrig aldrig tidigare i hela mitt liv har jag någonsin smakat något i den stilen, fyfasen så underbart. Som ett pirr i hela kroppen när man tog första tuggan och inte gick det att bestämma sig vilken av glassarna som var godast heller. Det bör alla testa! Absolut värt priset.
För övrigt blev det också lite shopping för mig, köpte en "klänning" och en kofta +ett navelsmycke så jag är rätt nöjd. Men ta och spana in glassen här nedan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0