Bakning

Hade en fruktansvärd natt inatt.. kunde inte sova, hade ont i bröstet och ryggen. Kändes som om någon hade stuckit en spjut rakt igenom mig.. tog mina lergigan och försökte somna vidare utan något resultat.
Vid 10-halv 11 begav jag mig ner till vittra för att hälsa på praktikplatsen. Blir att jag ska jobba mellan halv 11 - 14 på dagarna. Min handledare var mycket trevlig och jag hoppas på att det kommer gå bra! Första dagen blir då imorgon.
.
Nu till rubrikens mening. Jag har bakat! ...igen... Tror pappa börjar bli lite less på mig eftersom snart frysen är full och ingen kan äta upp alla dessa kakor.
Idag blev det iaf bullar och muffins.. Jättegooda! Bara att hojta om ni vill ha. Försökte förklara för pappa att han kan ge det till sina elever, men pappa var inte lika övertygad om den lösningen som jag.
Har ju förutom detta även bakat 2 andra kakor tidigare när jag varit hos pappa. En äppelkaka och en med choklad och nötter.
Här är resultaten
Vita och bruna kladdkakemuffins fyllda med choklad.
Kanelbullar med kanel, vaniljsocker, socker
Mandelbullar med mandelmassa, nötter, nougat, hackade nötter
.

1, Mormors äppelkaka med knäckigt överdrag
2, Eget ihopslängt recept

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0