Några kloka ord.

Ett vanligt uttryck är: "ibland gör man saker man ångrar..."
.
Min åsikt och lärdom om detta är att det finns ingen anledning att ödsla energi på att ångra något som redan är gjort. -Det går ändå inte att få det ogjort!
.
Den viktigaste lärdomen i livet är att vi ska älska oss själva lika mycket som vi älskar någon annan, och vi ska visa oss själva minst lika mycket respekt.
Det finns faktiskt ingen annan som är bättre på att vara du än vad du själv är. Var stolt över det!
.
Jag har många kloka ord, mycket erfarenhet.
Jag vet hur man bör tänka, och hur man på bästa sätt ska arbeta med sig själv.
Jag har svar på mycket, och jag engagerar mig.
,
En annan sak som är väldigt viktig är drömarna.
Man måste våga drömma för att komma någon vart. Måste våga satsa.
Dröm! -det är precis just vad jag själv gör nu.. Sovandes i min säng. Drömmer mig bort bland alla vackra saker som världen faktiskt har att erbjuda.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om man aldrig ångrar sina misstag kommer man att göra om dem igen och igen och igen. Genom ånger lär man sig av sina misstag.



Inser man att det man gjort fel också har skadat någon annan måste man kunna be om ursäkt. Men det krävs en oerhörd styrka för att göra det. Klart att det är lättare att bara tänka att gjort är gjort. Men så kan man inte leva sitt liv. Då har man till slut ingen kvar i sin omgivning.

2011-11-11 @ 11:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0