När jag sjunger blir andra påverkade: glada, ledsna, lyckliga

Bara för att detta är dagens ord, så ska jag se till att lägga upp en låt på bloggen! Fram till dess tänkte jag att jag kan bjuda på lite bilder jag hittade när jag kollade igenom bloggen igår...
Olivia fyller 16.
Minns detta så väl, denna dagen skulle jag iväg till stan för att fixa mig bilder till IDkort. Halsbandet kommer från dåvarande pojkvännen.
.
Olivia 17 år.
Hade varit på makeupstore för sminkning. Kommer ihåg att jag hade fest hemma i lägenheten denna kväll, och var så stolt över sminkningen.
Tittar jag på bilden idag ser jag bara hur benig jag var.. handen, axlarna, inga bröst.. benig!
.
Sedan har vi ju sjukhusperioden. Olivia som 17åring.
Matades med sond, och mådde piss. Minns så väl hur ont slangen gjorde, och hur förbannad jag var på den. Ville så gärna slita ut den.
Och den gången när det var en stor tjorv i halsen? Oj, vilka minnen...
.
Här hade jag fått komma hem från sjukhuset för att fira min 18års dag.
Jag ägnade hela dagen åt att sminka mig, dricka gott och baka olika kakor.
Jag kände mig vuxen!
.
Efter sjukhuset kommer vi in på magra Olivia.. Olivia som 38 kg och nära döden.
Detta är mycket konstigt att titta på för mig, det är svårt att förstå att det verkligen är jag.
Seciellt den där sista bilden kommer jag ihåg.. tyckte vid det tillfället att jag hade så tjocka lår.. Mådde nästan dåligt över det.
Tittar jag på bilden ser jag bara ben.. inget underhudsfett, inga former.. tänk så man såg ut? Som pappa säger till mig "Folk tittade efter dig Olivia, du såg så sjuk ut.."
Och det var jag, nära döden. Men jag tog mig upp!
.

Här är en bild på när jag är påväg tillbaka från viktminskningen.
Former börjar komma tillbaka, och byxer kunde faktiskt sitta uppe på höfterna!
.
Och till sist kommer vi till Olivia idag.
Glad, positiv, hälsosam tjej.
Tränar regelbundet, aldrig sjuk, inga mediciner och hälsan på top!

Kommentarer
Postat av: Sussi

... och snyggare än nånsin! För det är du. Helt sant!

2011-11-07 @ 19:15:03
Postat av: Sussi

http://attlevamedautoimmunhepatit.blogspot.com/



Om jag skrivit något dumt får du säga så suddar jag. :) Men det jag skrev där säger det jag tänker då jag tittar på ditt senaste inlägg. :(

2011-11-07 @ 22:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0