Svar från frågestunden!

Berätta om vad som hände med din pappa/styv kommer inte ihåg så bra om vad som hände kommer bara ihåg att jag läste om att du blivit slaget?

anmält det, vem, varför, vad hände osv? :) 
tack för svar! kram

Svar: Jag har valt att inte berätta allting pga att det är en väldigt ny händelse och det är något som inte bara angår mig utan även många andra.

Det känns dumt att sitta och skriva ner en hel händelse när det finns så många andra i själva historien, men kan berätta lite i korta drag.

.

Jag och N var och hälsade på uppe i Skellefteå. Vi bodde hemma hos mamma och hennes Sambo. Även min syster M bodde där, vilket var väldigt påfrestande för mig med tanke på saker som varit mellan oss.

Hela situationen var rubbad.. Jag var i stor sett livrädd under hela resan, och plötsligt en kväll brast det. 
Jag blev arg när min mammas sambo ville bestämma över mig, vilket resulterade i att jag till sist låg hjälplös på golvet och polisen var på plats.

Många hot, många dåliga ord. Många anklagelser åt andra håll, många bortförklaringar, en enda röra.

Hur som hellst, efter denna händelse har jag inte någon kontakt med min familj på denna sida av släkten, och vad som har hänt detaljerat, vem som gjort vad tänker jag inte gå in på. Alla ser saker på olika sätt.

Bilder säger mer än 100 ord, bilder finns.

.

Det minsta jag kan göra är iaf att tacka underbara N som hjälpte mig.

.

Jag kan inte använda sökmotorn i din blogg. Visst har du en tatuering som hsndlar om drömmar. Hur står det skrivet i den?
Svar: Hihi, det kan bero på att jag aldrig la upp bilden på bloggen utan bara använde den som header för att det inte skulle vara lika självklart att jag gjort dena:) Busigt!

Men det stämmer mycket bra! Gjorde denna i slutet på sommaren, och den sitter placerad mellan skulderbladen bak på ryggen. Inte så stor, helt lagom!

Kan se till att fixa en bild att slänga upp på bloggen så får du&ni andra se den.

Hur som hellst så står det: "Don´t stop dreaming even if you wake up"

Var fantastiska Tobbe som gjorde den på mig, precis som de andra tatueringarna.

.

.
hur träffades du och killen?
Svar: Jaadu.. Under sensommaren var det pridefestival här nere i Stockholm. Jag och pappa beslutade oss för att åka dit tillsammans och se om något kul hände. 
Väl där borta så käkade vi middag på restaurang, drack några öl och,,, sedan anmälde jag mig för att sjunga karaoke i ett av tälten. 
Under tiden som jag stod och väntade fick jag syn på en kille, som såg precis ut som en gamal kärlek till mig! Kunde helt ärligt inte svara på om det var han eller inte... Så jag gick lite närmre.
Hans kompis började prata med mig, tänkte bjuda mig på en öl, men Niklas avbröt detta, tog med mig och gick iväg med mig för att han istället skulle bjuda på en öl.
Vi snackade massor, dansade med varandra vid karaokescenen (där ingen annan dansade) och sedan slet jag med mig honom upp på scenen när det var min tur.
.
Han hade en fantastisk sångröst, ett så stiligt ansikte, en kropp som... jag vet inte vad. Jag ville ha honom!
.
Eftersom hans kompisar dragit hem lovade jag honom att gå med han till stationen (eftersom han inte hittade själv), och när vi väl var där bad jag honom följa med mig hem. 
Detta skulle han endast göra på ett villkor, -att jag skulle kliva upp med honom nästa dag och följa med honom hela vägen till hans lägenhet i andra änden av Stockholm innan han började jobbet.
Självklart tänkte jag, så jag lovade, och han följde med.
Jag ställde upp på följa med honom nästa morgon, och sen dess har vi umgåtts massor. En dag blev det bara vi.
.
går du skola/jobbar?
Svar: Går skola deltid, just nu sjukskriven. Ska börja plugga igen så fort jag känner att jag klarar av det, och så småning om ska jag också se till att komma igång med jobb,,, går en hel del pengar här nere i Stockholm!
.
hur mår du nu för tiden?
Svar: Upp och ner. Mestadels upp just nu faktiskt! Bygger på min självkänsla, självförtroende och hälsa varje dag! Går riktigt bra, och jag känner att jag blir starkare för varje dag som går:) Så jag måste säga att jag trivs med mig själv och mitt mående just nu!
.
vad vill du göra i framtiden?
Svar: Jag vill jobba med barn!!!!! 
Finns ingenting som skulle kunna stoppa mig från detta. Det är min dröm. Jobba på en förskola/skola. Se hur barn utvecklas, få vara med och påverka saker och vara med när barnen lär sig nya saker..
:
Förutom jobb så vill jag leva i ett lyckligt förhållande, gifta mig, skaffa 3 barn, bo i hus och njuta av varje sekund av livet. -Jag hoppas på att få vara frisk, och att även min familj ska vara det!
.
vill du bo kvar där borta?
Svar: För tillfället -Ja! I framtiden vet jag inte.. Jag tror inte att det är ett ställe där man stadgar sig när man väljer att bygga upp en familj.. Då satsar jag nog på en helt annan Stad.
.
Stockholm är mycket fin stad, det finns massor av möjligheter. Jag trivs kanonbra, men tror att det är lite mer stad för ungdommar.. Inte för familjeliv eller pensionärsliv;)
.
vad gör dig lycklig?
Svar: Små saker gör mig lyckliga. Som att få spendera en helkväll med en människa som man tycker om väldigt mycket, vara ute och fiska med en god vän, skriva en ny låt eller att skratta i evigheter.
.
Så länge som jag är i en situation där jag känner mig trygg, antingen med mig själv eller med någon annan, och jag har frihet till att göra egna val, och vara stolt över mina val -då är jag lycklig!
.
syskon?
Svar: Jag har 3 stycken biologiska syskon.
Storebror Oscar 34 år
Storasyster Sussi 34 år (snart..)
Storasyster Matilda 29 år
.
Jag har dock inte kontakt med alla mina syskon. Ena systern vet jag att hon är gravid, bor i en annan stad tillsammans med sin sambo.. Vi pratas inte vid någonting alls! Trots att det faktiskt var vi två som var som tightast en gång i tiden, om man tittar bara något år tillbaka.
Storebror har jag inte heller någon kontakt med.. Han är en fantastisk människa, och jag vet att han alltid finns där för mig om jag skulle behöva det.. Vi har skrivit några korta meningar till varandra på senaste tiden, men inte mer än så. Jag har ingenting emot honom, och han har en fantastisk familj med 2 döttrar och en fru uppe i Skellefteå. Han är någonå som jag faktiskt tror att kontakten skulle kunna byggas upp med.
Storasyster Sussi är grym! Hon är så lik mig på många sätt, det är lätt att prata med henne, hon finns alltid där, hon förstår mig och hon.. jag vet inte vad jag ska säga faktiskt. -Vi vet nog en hel del om varandra.. Läser varandras bloggar för att hålla koll på vad som händer i varandras liv, och skickar iväg kommentarer här och där:)
Hon bor uppe i Skellefteå tillsamans med sin sambo Micke. Skitkul kille!
.
största kärlek?
Svar: Ska jag vara  helt ärlig var detta en riktigt svår fråga.. Går att formulera på olika sätt!
Niklas är den som jag faktiskt har kunnat se in i framtiden med, som jag faktiskt har velat planera en framtid med och varit trygg med... Jag blev störtkär direkt, och ja... Vi har gått ingenom allt från himmel och helvete, vilket gjort att vi inte bara har haft det lätt. Trots detta har vi kämpat enormt för att försöka hålla varandra kvar, och.. hittills har det lyckats. 
.
Sedan har vi ju mitt ex, Erik. Han skulle jag kunna beskriva som en väldigt viktig kärlek i mitt liv... Riktigt stor var den också! 
Vi blev tillsammans 2006 och höll ihop till 2009. Så, vi var väldigt små, och ändå kunde vi hålla ihop så länge.. 
Med tanke på åldern så var han en väldigt viktig del i mitt liv. Vi gick igenom en hel del saker med varandra, vi formade och utvecklade varandra..och, ja... Vad mer kan jag säga? Han var viktig, och jag älskade honom oerhört mycket!
.
vad gör dig ledsen?
Svar: Att förlora någon. - Det är&har alltid varit min största rädsla.. Att jag ska förlora någon som står mig nära. Oavsett om det bara är ett bårk och den inte finns där för ett tag, om någon dör eller om man helt enkelt bryter kontakten. Det är jobbigt.
Att allting bara går emot en, att man tror sig veta vad som ska hända och han inte förhindra det på något sätt (negativa saker) och att bli sviken på något sätt. 
Det gör mig ledsen.
.
vem var den där konversationen med som du la upp fört? och vad var det om?
Svar: Det var med en klasskompis till mig.. Jag blev förbannad och tyckte att hon skulle stå för vad hon sa när hon slängde ur sig massor av onödiga saker.
Allting kom från ingenstans och jag blev bara arg. Därför la jag upp den, för att hon skulle få stå för allt vad hon hade sagt, och för att folk skulle kunna se, att även denna tjej gör stora snedsteg, alla gör snedsteg!
.
Postat av: Micke_e_bäst
Var hittar man info om GSM cellen stödjer GPRS/EDGE? 
Är det sys info 13 eller?
Svar: Hahaha.. Jadu micke, det ska jag ta och berätta för dig så att du lär dig...;)

För att ta reda på detta så ser man till att använda alla sina (mina) innersta kunskaper! Vilket resulterar i att man (jag) kommer fram till stt GSM cellen stödjet GPRS/EDGE!

Gsm = Global system for mobile communication
Ett exempel på detta kan vara:
När gprs används i vanliga gsm-nät kan datahastigheten teoretiskt nå en bit över 150 kilobit/s. Varken nät eller existerande mobiler utnyttjar dock tekniken fullt ut, och i praktiken når man hastigheter på mellan 20 och 50 kilobit/s.
Genom att förse gsm-näten med edge-teknik kan man alltså öka datahastigheten både i gprs-uppkopplingen och i uppringda förbindelser som kanske utnyttjar så kallad HSCSD - High Speed Circuit Switched Data.

Gprs med edge ger en teoretisk toppfart på över 400 kilobit/s
.
Jag skulle nog alltså kalla det för att GSM är grunden för nätet, och sedan kan man använda sig av olika slags funktioner som kan öka hastigheten på internethastigheten.
Jag hoppas du förstår vad jag menar och fått svar på dina funderingar!
.
saknar du skellefteå någonting? om du gör de vad saknar du mest?
Svar: Jag saknar inte Skellefteå stad, men det finns människor jag saknar.
Saknar mina vänner som alltid finns där som man kan ha kul med och prata med om allt. 
Så -inte staden i sig, inte ens lite..Nono! Bara vissa  människor:)
.
Vad gör dig stark?
Svar: Det som gör mig stark är min motivation.
Förut var jag bara stark om jag hade stöd från omgivningen, men det var helt fel! Var och en måste lära sig att älska sig själv och vara stark i sig själv. Så, med hjälp av min motivation och vilja kan jag bli hur stark jag vill:)
.
Hur tycker du att du är som person?
Svar: Jag tycker att jag är en spontan och glad tjej som älskar att göra nya saker!
Jag är väldigt flexibel och har en stark vilja, samtidigt som jag gärna låter andra bestämma.
Jag är envis och ger inte upp förrän jag fått min vilja igenom!
.
Favoritfärg?
Svar: Roa, helt klart!
.
,
.
Här kom förståss något som var tvungen att skrivas in... så känsliga bör sluta läsa här:)
hur många har du haft sex med? och när förlorade du oskulden?
Svar: Jag skulle kunna sätta mig ner och räkna hur många jag har haft sex med... men sex har en stor utsträckning, så frågan är hur du definierar just sex? 
Samlag? Sexuellt? -Alla räknar sex helt olika. Så, jag kan säga såhär för att svara på din fråga.
Jag skulle aldrig kunna gå in i ett förhållande och säga att "Jag har legat med ** st, hur många har du legat med?" Det känns fruktansvärt. 
Jag önskar att jag kunde vara stolt, men allting handlar om en mognadssak. För några år sedan hade jag varit riktigt stolt över att skryta över "Så hääär många har jag legat med", men idag känns det som något för personligt.. Vill du verkligen veta, så kom till mig och ställ en mer specifik fråga!;)
Annars, tänk själv.. Jag slutade räkna för ett år sedan, och efter detta hade vi utlandsresa och en hel del krogbesök. Ingenting mer avslöjas på bloggen!
.
Jag förlorade oskulden år 2006 under sommaren. Natten till första juli om jag inte minns helt fel.
.
Jag är ingen sån som skryter över hur många jag legat med, istället kan jag verkligen se upp till dem som bara har varit med 1-4 personer. Det är verkligen något att stå upp för! Man ska inte sträva efter att ligga runt med så många som möjligt,,, det är bättre att hålla sig ren, och det är något som man inte upptäcker innan det är försent. Tyvärr! 
Ta vara på era kroppar, det är bara eran egen, ingen annans. Låt den inte förstöras på olika sätt.. Låt inte vem som helst ta del av den vackra människa du är, utan spara dig själv tills det verkligen kommer ett fint tillfälle där du verkligen vill ge bort den möjligheten med din kropp till någon annan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0