Recept biscotti -saffran

100 gram smör
1 gram saffran (2 påsar)
5 dl vetemjöl
1,5 dl socker
1,5 tsk bakpulver
1/2 dl sötmandel
2 ägg
.
Smält smöret och tillsätt saffranet. -Häll ner i en bunke
Kläck 2 ägg och tillsätt i smörblandningen.
Blanda alla torra ingredienser inkl. sötmandeln som är hackad i mindre bitar. -Häll ner i bunken.
Dega ihop och dela massan i 3 delar.
Gör till längder på ett bakplåtspapper och stoppa i mitten av ugnen i 175 grader ca 25 min.
Ta ut plåten och skär längderna i "snittar" som du sedan stoppar in i mitten av ugnen i 125 grader ca 15-18 minuter.
Låt svalna, ät & njut!
.
Eftersom jag (som vanligt) ska vara lite "nyttig" av mig så använde jag mig av fullkornsvetemjöl. Fungerade perfekt och smakade precis som vanliga biscotti.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Toppen! Det ska jag testa! Tack!

2012-01-20 @ 13:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0