Tips!

För er som bara älskar framkallande spel på telefonen, här har ni Drago pet!
Vi alla minns väl tiderna när man använde tamagucci? -don där små djuren som man skulle ta hand om genom att mata, leka och städa upp efter dom.
Nu har drago  pet kommit för att laddas hem gratis till våra telefoner. Jag hittade det för några dagar sedan och är helt fast i det. Man kollar flera gånger om dagen om lilla djuret är vid liv och vad man kan göra för att få honom att må bra.
.
Första dygnet handlar om att ta hand om ett ägg. Det viktiga då är att hålla koll på temperaturen. -Inte så svårt tänker många av er nu. Men jodå, jag tror jag fick starta om säkert 14 gånger innan jag lyckades komma under fund med det där!
.
Sedan när ägget kläckts kommer en drake fram. Olika färg på olika drakar. Min är lila, vilket betyder att jag fick precis den jag ville ha! -ni ser den där uppe på bilden till vänster.
På displayen i spelet ser man där uppe på vilket sätt draken behöver tillfredsställas, och där nere finns en meny av olika slags saker att göra.
Självklart är inte så enkelt som så, utan maten tar slut, och därav måste man spela spel och vinna tillbaka mat för att kunna mata honom! Det spelet går till ungefär som snake, vilket gör (som ni säkert förstår) att det är otroligt beroendeframkallande!).
Jag rekomenderar er alla att ladda hem detta, jag älskar det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0