bullar av alla slag

Har varit ett tag i pappas stuga där jag umgicks med honom, sussi och sthlmarna. Självklart var Nils med och även Erik en natt. Blev att åka lite båt, se film, sola osv.. Sedan har jag också hunnit med att vara och hälsa på i mammas stuga igår där syster Matilda också var. Vi spelade kort, umgicks osv. Tog tom bussen dit, så känner mig nästan duktig! Men idag har jag gjort något helt annat, som jag verkligen tycker om att göra.. Jag har bakat!! Jag och mamma for och handlade, och när jag kom hem drog det igång bakning. Till att börja med gjorde jag pizzabullar. Och vad är nu det funderar ni? Jo det är så att man gör en pizzadeg, kavlar ut den, her på ketchup och andra saker som man tycker om. För mig blev det första omgången skinka, chorizosalami, oliver, jalapenos, lök, ketchup, ost och pizzakrydda. Andra omgånen blev det skinka, räkor, svamp, lök, ketchup och pizzakrydda. Sedan rullar man alltså ihop pizzan, som om det är bullar man gör och skär upp bitar som man lägger upp på en plåt och gräddar i ugnen. Muuums säger jag bara, det måste nog vara bland det bästa jag någonsin ätit!
När nu detta var klart och jag ätit både mitt mellanmål och middag där emellan tog jag sats igen och började då med vanliga bullar. Oj så gulligt av mig.. bara för att nils och erik typ bor hos mig och jag vet hur mycket erik älskar mina vaniljbullar:) Så nu är frysen alltså fylld av olika slags bullar! Gott gott säger jag bara.
Får ta en bild någon dag på pizzabullarna och visa upp dom för er.
Nu ska jag gå och stoppa in sista lasset bullar som nu fått svalna i frysen. Vi hörs imorgon här på bloggen igen! Hej så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0