böcker

Jag har läst ut 2 böcker, skrivit 3 läsloggar till varje bok och redan nu köpt en ny bok (fortsättningen till den första) bara för att ha något mer att läsa.
Jag läser inte i vanliga fall, men denna gången har jag verkligen kommit in i det här med självbiografier. Böcker som är verklighetsbaserade och har ett spännande innehåll. Det är ett bra tidsfördriv när man är hemma och är sjuk, och man slukas lätt av boken om det handlar om något som berör en själv.
.
Bok1 Vingklippt ängel

Helt fantastisk bok. Lite svår att komma in i från början, men ju mer man läste desto bättre blev den.
När boken tog slut ville jag inte sluta läsa, bestämde mig direkt för att köpa uppföljaren -känn pulsen slå.
Berny berättar om sitt liv och hur hon kämpar sig igenom sin egen verklighet. Hon lever inte som alla andra ungdomar, Berny lever i en dröm, som en ängel med sina änglavänner.
.
Bok2 I taket lyser stjärnorna

Denna bok hade en riktigt bra handling. Spännande och läsvärd.
Jag själv ansåg dock att boken var alldeles för lättläst, det tog bara någon dag så var den slut. Den riktade sig mest åt ungdomar i högstadiet som försöker passa in.
Jenna lever ett annorlunda liv från andra ungdomar. Jennas mamma har canser och kommer snart att dö. Inte bara det är fel, Jenna har också väldigt dåligt självförtroende och är inte populär. Hon vill vara lika omtyckt som Ullis-knullis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0