blä

Jag känner en oändlig stress i kroppen. En stress som varken vill ge med sig eller lägga sig för ens en minut. Varför nu denna stress?
.
Jo, jag slutar skolan inom loppet av några få veckor, vilket innebär att jag måste ut i arbetslivet, hitta jobb, veta vad jag vill, vart jag ska bo, vad jag ska göra, planera och prioritera, skaffa egna pengar på ett annat sätt, hinna med, orka med och släppa den trygga vardagen som jag faktiskt lever i idag.
.
Hur ska jag veta var jag ska söka jobb? Hur ska jag veta vart jag ska bo? Detta känns som ett oändligt dilemma som aldrig kommer hitta sitt slut, och trots denna oändlighet är det bara några få veckor kvar.
.
Utöver detta har jag också.. 6 nationella prov, psykologiprov, tentor och annat som jag ska hinna med. På bara några få veckor! Det kallar jag stressigt
Sedan får vi inte glömma att jag faktiskt jobbar också vid sidan av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0